De Cantorij van de Remigiuskerk bestaat al bijna veertig jaar en is indertijd opgericht om liederen uit het liedboek voor de Kerken uit 1973 bij de gemeente bekendheid te geven.
In 2013 is een nieuw liedboek verschenen met als titel: “Zingen en bidden in huis en kerk”. Er staan meer dan 1000 (>duizend!) liederen in en veel van deze liederen zijn nog niet allemaal ten gehore gebracht en/of gezongen.
Wij nodigen u van harte uit eens een repetitie bij te wonen.
Elke maandagavond
Van 19:00 tot 20:00 uur
Gewoon een keer een kijkje nemen? Gezellig koffie drinken of een praatje maken? U bent van harte welkom, er zijn altijd twee gastvrouwen/-heren om u te ontvangen.
Er is koffie, thee en internet, er zijn spelletjes en kranten en een computer. U vindt een reeks folders over allerlei maatschappelijke onderwerpen en er zijn heel veel mooie boeken voor een
spotprijsje te koop! De opbrengst van de boeken gaat naar De Vrienden van de Hengelose Remigiuskerk.
Elke zondag wordt in de kerkdienst in de Remigiuskerk afgekondigd voor welke zieken in de gemeente de in de kerk staande bloemen bestemd zijn. Sinds enkele jaren zijn dat twee bossen die dan door kerkgangers bij de genoemden, thuis of in het ziekenhuis, bezorgd worden. Het werkt tot ieders tevredenheid.
Eén bos wordt via een oproep beschikbaar gesteld door een gemeentelid en de tweede bos wordt gekocht en betaald uit de pot “giften bloemendienst”.
Aanmelden om ook bloemen te (laten) verzorgen kan bij de contactpersonen.
Iedere zondag
Er zijn 42 bezoekmedewerkers, die regelmatig vaste adressen bezoeken. Sommigen hebben 1 adres, anderen 3 adressen, dit ligt er helemaal aan hoeveel tijd iemand te besteden heeft. Een ieder kijkt zelf hoe vaak er een bezoekje wordt gebracht, soms kan dat 1x per maand zijn, maar ook wel één keer in 2 maanden. Soms geven de mensen aan meer bezoek op prijs te stellen, maar ook, dat ze het wel fijn vinden, maar het echt niet nodig vinden dat er elke maand iemand langs komt.
Tachtigplussers die geen vaste bezoeker hebben worden bezocht door één van de coördinatoren. Dan wordt ook de vraag gesteld of ze een vaste bezoeker op prijs stellen. Zo ja, dan wordt de juiste bezoekmedewerker gezocht bij de betreffende persoon.
Op verzoek